Bloggintresserade

fredag 2 juni 2017

En krånglig vecka!


Ja ska det krångla så ska det krångla rejält! Min frånvaro här på
bloggen har berott på ett kabelfel här i området som gjort att
nätet har varit helt dött. Ja att inte kunna betala en räkning, inte
jobba, inte kunna svara på mail! Skrämmande att man är så
otroligt beroende av nätet med ALLT man ska göra…
Tänk när skrivmaskinen hade en funktion, lite svårt att 
maila på den bara :)


Sen har vi inte haft något vatten heller! När jag stod i duschen med
lödder i hela huvudet fanns det helt plötsligt inte en enda droppe 
vatten att tillgå. Fick försöka få ur det värsta löddret med att
hälla en flaska iskallt vichyvatten över huvudet! Hur
beroende är man inte av att ha vatten då??!! 


Nåja, kabelfelet är nu åtgärdat och vattnet rinner igen i kranarna så
jag tänkte fira denna fredag med nybryggt kaffe och något gott!
En långhelg stundar igen med hela fyra lediga dagar, skönt…
Jag kommer att ha tid att kika runt hos er, rensa lite rabatter
och förhoppningsvis grilla något gott också. Det blir bra.

KRAM

27 kommentarer:

  1. Hej!

    Så tråkigt med kabelfel. Men bilden med skrivmaskinen ser väldigt härlig ut. Jag gillar ljuset i den. Och så godsakerna. Huhuuuu ... tur att jag inte befinner mig i närheten av ett konditori ;)

    Ha en fin helg och njut av ledigheten!
    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  2. These situations make you think about nowaday life... Enjoy your weekend ♥ Alexandra

    SvaraRadera
  3. Härligt att du är tillbaka, viken vecka du haft. Kan inte ens tänka mig vad jag skulle gjort om vattnet försvunnit mitt i hårtvätt 😃
    Man är verkligen beroende av tekniken.
    Här blir det en långhelg med fika och grillat med familjen.
    Ha en fin helg vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Have a wonderful weekend.....love Ria x

    SvaraRadera
  5. Oj, oj, ja det var sannerligen en krånglande vecka du haft! Unna dig något riktigt gott nu till det goda kaffet!
    Kram och trevlig helg!
    Gunilla

    SvaraRadera
  6. Ibland vill verkligen inte tekniken :-( Men det är bra att få sig en tankeställare lite då och då.

    Den här helgen ska vi köra flyttlass i Karlskrona, dottern flyttar från Trossö och sambon till en egen lägenhet på Pantarholmen. Tur att det är en extra lång helg ;-)

    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  7. Visst är man beroende av nätet. Skrivmaskin känns som väldigt länge sedan. Hoppas du får härliga lediga dagar. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Vad spännande saker som du skulle grilla. Ha en skön och bra helg.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  9. Visst finns det ett visst beroende ,har också haft en jobbig vecka på jobbet strul med leveranser och sådant ,trevlig pingst ,nette

    SvaraRadera
  10. Ja du Titti, vi märker inte hur beroende vi är av el och vatten, förrän den dagen då det börjar strula. Jag minns hur det var då stormen Gudrun hade härjat, vi var utan både el och vatten under tre veckor......vilken lyx det var när allt blev normalt igen.
    Njut av din ledighet med både el och vatten!
    Kram Ingela
    lantlivpaliljegarden.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. 3 veckor!!! Ja då ska jag inte klaga!!! Men otroligt hur beroende vi är...allt ska bara fungera!
      Ha en skön dag.
      Kram!

      Radera
  11. Glad everything is back to normal for the long weekend, Titti. Enjoy!

    SvaraRadera
  12. Lite belöning behövs efter alla besvärligheter.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Så det kan gå ;).....jaa, man är beroende av mycket och när det inte funkar så är det inte roligt !....men visst är vi lite bortskämda här i Sverige !!
    Hoppas allt har löst sig nu i alla fall !
    Ha en skön pingst helg !!
    Kramis

    SvaraRadera
  14. Ja tänk så beroende man är av alla dessa saker, ha,ha jag fick ett beroende av Hallongrottorna och Vinerbullarna, mums.mums Trevlig Pingst

    SvaraRadera
  15. Lenge siden jeg har tittet innom hos deg og nå har jeg hygget meg med de mange innlegg jeg har gått glipp av. Elsker dine bilder!!
    Ha en fin pinse, Titti!
    Klem Jorunn

    SvaraRadera
  16. Oh no! I am glad you have this problem resolved!

    SvaraRadera
  17. God morgon Titti!
    Så mkt trubbel på en och samma gång. Schampoo i håret när vattnet försvinner är sånt jag bara trodde man såg på reklam..puh!

    Vill tacka för alla fina inlägg du gör här på din blogg! Så många vackra foton du visar oss följare. Det är en vacker tid nu, knappt man vill åka och jobba eller sova för den delen. Syrenerna har närmast blommat över här men första rosen slog ut igår (lycka!) och pionerna är bra nära.
    Ljuva sommartid!

    Tack också för de fina kommentarer du lämnar hos mig!
    Önskar dig en riktigt skön helg!
    Stor kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack kära du! Glad jag blir :) Kul att du gillar att kika in här...
      Kram från Titti

      Radera
  18. En olycka kommer sällan ensam sägs det ju! Skönt att allt fungerar igen. Nu kanske du har haft din beskärda del av tråkigheter för ett tag så njut av din ledighet nu!
    Snyggt med skrivmaskinen! Jag har också en gammal liknande maskin, men den står just nu inte framme. Kanske den får komma fram ett tag igen, tack för inspirationen du ger!
    Trevlig helg!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  19. Det är hemskt när dom viktiga grundförutsättningarna som vatten och el inte fungerar. Om sen datorn lägger av också, då är man helt utelämnad! Egentligen vore det skönt att slippa sånt, men hur klarar man sig utan!!
    Jag vet när PC´n kom och vi hade ett företag att man sa att nu skulle vi få ett helt pappersfritt samhälle. Hah! Nu har man tio gånger mer papper att ta hand om, så det känns skönt att vara pensionär.
    TREVLIG PINGST
    Susie

    SvaraRadera
  20. Man är ju verkligen beroende av internet, så hemskt jobbigt när det inte fungerar! Känns som att en stor del av livet flyttat in på nätet ... på gott och ont! Ha det fint!

    SvaraRadera
  21. It was a tragedy, but I'm glad the network is back to normal! the photo of the typewriter looks great! Have a nice weekend!:)

    SvaraRadera
  22. Beautiful Post <3 <3 <3 and so
    dream Pictures <3

    Have a beautiful Weekend

    Monika

    SvaraRadera
  23. Åhh fy så hemskt, utan el och vatten stannar vardagslivet. Vi vet inte hur bra vi har det egentligen, jag stoppar huvudet i sanden när de visar alla hemskheter och katastrofer på Tv.
    Är tacksam att inget krånglar längre tider för visst är man beroende.

    Trevlig Pingst helg/Eva

    SvaraRadera
  24. God morgon! Och jag kan inte låta bli att dra på smilbanden åt ditt elände... ;) ;) Hur tusan kom du att tänka på whichyvattnet...??? Skulle jag aldrig gjort... närmaste granne möjligen!! Ja, utan internet stannar världen upp, och med den kan man lätt samla alla räkningar på en hög... :o
    Ibland var det bättre på den "gamla goda tiden", som tex på skrivmaskinens tid. Då ringde eller besökte personligen upp dom man skulle prata med.. Det hade sin tjusning det med :) :)
    Önskar Dig en finfin söndag idag, kram Kate

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man tager vad man haver hi hi...hade skrämt ihjäl grannen om jag knackat på med löddrigt huvud :) Ja man ska prövas du...
      Kram från Titti

      Radera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...